Den optimala rutinen är att ni skall slippa lämna material till oss genom att vi tar emot/hämtar materialet direkt elektroniskt.
Läs gärna vår checklista för effektiv förvaltning.
Att ge oss läsfullmakt till bolagets konto (bankfullmakt) samt utse oss till deklarationsombud är ett bra sätt att snabbt komma igång.
En beskrivning av vilket material ni behöver lämna finns här.
Leverantörsfakturor i PDF kan med fördel skickas in direkt i vårt bokföringssystem Fortnox. Ni får en e-postadress att använda för detta.
Om ni har stora mängder leverantörsfakturor som levereras med post kan vi sätta upp en särskild leverantörsfakturaadress. Via samarbete med bankgirocentralen kan vi sätta upp en leverantörsfakturaadress som går direkt till en inskanningscentral.
Utlägg i PDF-format går också att skicka via e-post till en särskild e-postadress för detta.
Fortnox tillhandahåller app om ni vill skicka in materialet via telefonen.
Om det handlar om större filer och/eller mer omfattande material kan ni ladda upp materialet här.
Om ni ändå måste lämna material som inte går att skicka elektroniskt kan ni göra det på något av följande sätt
Besök
Om ni har vägarna förbi kan ni lämna ert material direkt på vårt kontor. Adressen hittar ni här.
Om ni lämnar material utanför våra öppettider går det bra att lämna materialet i vår brevlåda. Tjocka kuvert går ner i brevlådan, det gör däremot inte pärmar.
Posta
Ni kan posta ert material som brev. Vår erfarenhet är att material som postas kommer fram. Adressen hittar ni här.
Skicka med paket
Om ni vill vara absolut säker på att materialet skall komma fram rekommenderar vi att skicka materialet med en speditionsfirma, t ex PostNord, Schenker, DHL eller UPS. Med dessa bolag får ni ett kollinummer som går att spåra.
OBS! När ni skickar paket, var noga med att skicka företagspaket (PostNords Parcel) och inte utlämning till serviceställe (Collect). Om ni skickar med utlämning till serviceställe tar vi betalt för tiden det tar att hämta ut paketet.